mandag 5. mars 2012

Lille my-hår ser RART ut

wtf det stikker et menneske ut av håret hennes

Jeg har vel aldri helt akseptert den lille my-trenden på håret siden jeg først begynte å legge merke til den, var det sommeren 2010? Jeg har jo studert i BØ, som er et lite sted, så alle trender er litt treigere hit. Det ser RART ut. Folk med sånt hår ser RARE ut. Det begynte i det små, så var det flere og flere stramme, små kvinner som skjønte at man kunne sette opp håret på den måten.  Alt som er nytt, ser litt kult ut når det er nytt, jeg ble jo bergtatt av rarheten i begynnelsen. Heldigvis tror jeg trenden er i ferd med å dø ut, iallfall blant trendsetteren....dessverre betyr det bare at flere og flere vanlige folk vil bruke den, da, hvis ikke det blir for rart. Det er som med høyt liv - det tar tid for folk å vende seg til ideen, og ikke minst, synet, av høyt bukseliv.
Storesøster (t.v) og mor (t.h) til Lille My
Akkurat disse to var veldig store, og ganske løse, så de kvalifiserer ikke helt til lille-my. Lille-my er en variant av ballett-kula, det som kalles ballet bun på engelsk. Trenden går også under navnet "top knot".  Essensen i lille-my er at den skal stå midt og så høyt på issen som mulig, så stramt som mulig, og det er derfor det ser rart ut. Håret samler seg ikke der av seg selv - her må det makt til. Det ser ut til at størrelsen på kula betegner status. Bevis for det fant jeg på dette mote-nettstedet lookbook.nu: det var et par kvinner med en VELDIG stor kule på hodet, og de hadde fått masse skryt.

I'M SEXY AND I KNOW IT
Lille my-en betydd én ting for meg personlig - jeg har lært meg å sette opp håret (!!!), så det ikke henger der og dingler. Jeg prøvde å lage den selv - bare for å se hvor fælt det ble. For å få en slik en høy sveis er det lureste å bøye seg ned, hvis ikke man er typen til å samle håret med børsen (hva har vi fingre til?). Uansett ble resultatet ble en løs, lav lille-my som ikke var lille-my i det hele tatt. Det var mer noe som ligner på sveisen til oldemora mi på et brunt-hvitt bilde hjemme hos bestisene - det var faktisk kult! Kult med en frisyre med litt løst lår, likevel med en stramhet av å være samlet bak. Lille my-en trenger bare å flyttes et par centimeter ned før den blir kjempeelegant og ballettinspirert! Jesus Maria Alexandrova! Takk, Lille-My-sveis!

2 kommentarer:

lutter øre

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...